Benvinguts/des al bloc LOGOPEDIA AL DIA !



Aquest és un bloc gestionat per estudiants de 2n curs del Grau de Logopèdia de la FUB que pretèn ser una finestra de notícies d'actualitat per a totes aquelles persones interessades en aquest camp, ja sigueu estudiants, professionals, pacients, familiars...



Per això us convidem a participar-hi amb els vostres comentaris!





08 mayo 2012


El valor terapèutic de la música








Al febrer de 2008 es va publicar a la revista del COPC/206 un article anomenat “La musicoteràpia infantil” escrit per l’ Anna Garí.

Aquest article ens parla de la importància de la música com a teràpia amb “l’objectiu d’estimular, millorar o recuperar el correcte desenvolupament motriu, cognitiu, social i emocional dels nens petits”.

La musicoterapia consisteix en el treball terapèutic dut a terme per psicolegs, logopedes i musics, i s'aplica als nens amb retard del llenguatge, retard psicomotriu i maduratiu, síndrome de Down, autisme i altres problemes del desenvolupament infantil.

El que es pretén és que el nen sigui capaç de mantenir l’atenció, de millorar la seva conducta, d’augmentar la seva autoestima, que articuli millor les paraules, que mantingui una bona coordinació corporal o de que construeixi les fases correctament; es tracta d’utilitzar les activitats musicals (cantar, tocar instruments, etc.) com a estímul de l’aprenentatge, ja que d’una banda, ajuden al nen a memoritzar i aprendre conceptes nous, paraules noves, noves maneres de construir frases, millorar la capacitat d’atenció, la relació amb els altres, la coordinació motriu etc. Un exemple que ens posa l’Anna Garí és que “tots som capaços de recordar els ingredients de la Nocilla gràcies a la cançó que es va fer famosa amb l’anunci que difonia aquest producte”; i d’altra banda, aquesta activitat musical també pot servir per a que el nen treballi altres aspectes com per exemple exercicis de respiració, els quals sense la flauta podrien ser avorrits.

Les activitats musicals són molt divertides per als nens i això fa que siguin un element de reforç important per a les tasques que d’entrada no li agraden. "La musica ens emociona, ens activa o ens relaxa, ens ajuda a relacionar-nos i ens fa treballar el cervell". La musicoterapia per tant, pot ser una eina de gran utilitat per a treballar els aspectes esmentats anteriorment.



Noelia Fernández

Disponible a: http://www.centreauca.com/resources/Musicoter$C3$A0pia+infantil.pdf

             


No hay comentarios:

Publicar un comentario